Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
David Vasse decrit et analyse quelques-unes des grandes tendances esthetiques et thematiques du cinema francais depuis une quinzaine d'annees. La periode charniere du tournant du siecle a vu se modifier le concept meme de " cinema francais " qui a procede a une singuliere remise en perspective de sa notion la plus reconnue dans le monde: celle de l'auteur. Il s'agit donc de voir comment les annees 1990-2000 ont exerce une influence particuliere sur la definition de l'auteur; comment, a partir d'elles, le regard de celui-ci a su renouveler sa pertinence, au croisement de son art et de son epoque: les champs de predilection de ce cinema travaille par son temps sont ainsi abordees (les tourments generationnels a l'heure de l'emiettement des ideologies mais aussi la place des nouvelles technologies dans la fiction et le documentaire), ainsi que toute une gamme de comportements sociaux, individuels et collectifs, pris dans les affres du corps et du langage. Autour d'un auteur, d'un film en particulier ou d'une problematique plus generale, le but est de faire le point sur les propositions les plus personnelles du cinema francais d'aujourd'hui.