Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On ne saurait plus aujourd’hui assimiler la littérature naturaliste française à « l’école de Médan » ni à l’esthétique de la « tranche de vie ». Apparenté à des catégories littéraires plus générales, à d’autres genres et même à des types de discours non littéraires, le naturalisme entretient des relations dérivées ou transgressives avec des modèles qui proviennent de traditions « génériques » fort différentes. Démontrer et analyser la « généricité » de la fiction naturaliste, tel est le propos de David Baguley. Il dégage des récurrences et des combinaisons de traits et d’effets qui vont du tragique le plus pitoyable jusqu’aux inventions satiriques et parodiques les plus outrées. La fiction naturaliste n’apparaît plus alors comme le simple miroir de la réalité ; elle mobilise les stratégies de l’art réaliste pour aboutir à une littérature active, « performative », qui provoque, émeut, scandalise, inquiète et séduit le lecteur sur tous les plans : sur celui des mœurs, mais aussi sur celui de la mémoire culturelle.