Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Babel en ruine, c’est l’image de notre édifice culturel dont les mandarins, aveugles, ne voient plus les lézardes ; c’est la création confrontée aux idéologies en miettes, aux intérêts opposés des décideurs, des médiateurs, des publics, c’est l’appel incantatoire au rempart de l’État. Reconstruire Babel, transgresser l’interdit, telle est l’ambition de Claude Mollard. Ou du moins veut-il apporter sa pierre et faire appel à l’esprit des bâtisseurs pour rechercher, au-delà d’un système sclérosé, cloisonné et opaque, les voies fragiles de la transparence et de la création. A travers ses expériences multiples, Claude Mollard décèle des réussites là où on ne les attend guère, mais aussi des échecs, des contradictions, propose des issues dialectiques et apporte des réponses pertinentes à l’heure où n’arrive plus à se nouer le débat souvent faussé sur les rôles respectifs de l’artiste-créateur, de l’État-providence, des critiques-persifleurs et des publics-consommateurs. Le Mythe de Babel nous ouvre les yeux sur les réalités sans cesse mouvantes de la création contemporaine et nous rappelle qu’une société qui ne crée plus est condamnée à disparaître.