Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'esprit revait, le monde etait son reve. Comme un dieu en la terre, l'homme de la Seconde Renaissance rivalisait de ses prouesses techniques avec le Createur. Vinci, au Clos Luce, temoignait, en ses derniers feux, de cette inventivite. Manquait encore un philosophe capable de rendre raison de cette audace prometheenne. Ce fut Bovelles. Le rationalisme naissant pose la convertibilite du rationnel et du reel. Esprit et Nature, figures en miroir, s'entrexpriment de part et d'autre du diaphane, en lequel subsiste cette matiere tutelaire qui les empeche de se confondre. La tentation idealiste conjuree, la pensee est en mal de justification. Comment la mens humana pourrait-elle se saisir de la raison propre des choses? En faire une simple approximation de la mens divina ne satisfait pas Bovelles, qui tente une deduction transcendantale avant la lettre des categories de l'entendement. Par un deplacement de chaque chose, sise en son lieu, au lieu de nulle chose, Bovelles ouvre le champ de la representation, qu'il ne centre sur le sujet pensant que pour ordonner ce dernier au premier principe de toutes choses. Ne s'agit-il pas de voir le monde de l'oeil meme de Dieu?