Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
André Malraux rapporte dans les « Antimémoires » que sa rencontre avec l’Asie fut « une des plus profondes et des plus complexes de sa jeunesse ». Il parle de cette « passion » qui le porta vers ce continent et confie la « surprise essentielle » qui fut la sienne, depuis sa fascination pour cette Asie lointaine dans les années vingt et 30, jusqu’à la révélation finale, au Japon, au pied de la cascade de Nachi en 1974. La rencontre de Malraux avec le Japon a réorienté plusieurs de ses réflexions sur l’art et les civilisations mais aussi sur la mort, la religion ou le sens du sacré. En ce sens, elle a fécondé son œuvre. « Décrypteur méditatif de l’art japonais », il découvrit le profond état d’âme non pas d’un être mais d’un peuple et invita les chefs-d’œuvre de l’art japonais à prendre corps dans son Musée imaginaire. C’est à une lecture autre de l’Asie et finalement à une approche plus attentive de ce qu’il pense être « le véritable Japon » qu’André Malraux nous invite à travers cet essai magistral et clairvoyant, rassemblant des correspondances et des conférences dont certaines sont inédites, enrichi de photographies, discours et entretiens peu connus.