Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L’homme s’est assis contre la muraille. On vient de le chasser de l’asile sans la moindre explication. Il raconte, ou plutôt il ressasse, dans un désordre qui cache sans doute l’ordre profond de nos vies, les souvenirs qui l’assaillent. Indissociablement, à mesure que s’écoule une journée torride, il mêle dans son récit les scènes et les images de cette maison de retraite d’où il se trouve exclu, et les faits marquants de son enfance : maman Rose, les soins donnés aux poules, le passage répété des tramways dans la rue, l’éveil de la curiosité sexuelle et ce Got exécré qui n’est peut-être qu’une image de lui-même, qu’une manière de se refuser et de se déguiser sous les traits d’un autre. A l’asile, il y a l’ébauche d’une idylle et le rêve enfoui de l’évasion mais, aussitôt dehors, l’homme n’aspire qu’à retourner derrière cette carapace protectrice située comme en deçà de la vie, dans ce refuge aveugle et rassurant. Sa parole est moins la sienne que l’expression de ce qui l’habite à son insu, de ce qui le traverse, que le discours de nos pulsions, de nos rêves. La journée s’achève. Comment retrouver l’issue qui lui permettra de rentrer ? Une fois terminé le tour de la muraille, aucune porte ne se présente. L’homme est prisonnier. Dehors. Dans sa propre nuit. Il n’y a plus qu’à recommencer, sur la scène du grand théâtre, qui est l’autre nom du Malheur.