Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pourquoi Platon, Xenophon, Plutarque, Lucien et Athenee ont-ils choisi de placer leurs savants personnages dans des banquets ? Aucun d'entre eux ne semble pouvoir se comporter a table et dans le vin comme il le ferait dans le cercle, moins agite, d'une ecole. Il en va jusqu'a Socrate qui, loin de refuser les plaisirs de la chere, s'en sert pour conduire ses compagnons de boisson vers la philosophie. Car le banquet ne constitue pas le simple cadre formel de discussions plus deliees qu'ailleurs: il en devient le sujet meme et permet, a partir d'une incongruite ou d'une plaisante obscurite, d'ebranler l'opinion premiere des convives et de creer les conditions d'une recherche partagee. Mauvais savant serait celui qui, dans de pareilles circonstances, revendiquerait un savoir etabli et definitif pour refuser le plaisir symposiaque d'une conversation volontiers facetieuse a laquelle chacun, loin de toute erudition de mauvais aloi, doit, au contraire, apporter son ecot. La table et le vin revelent l'homme tel qu'il est, philosophe ou ignorant, non seulement dans ses paroles mais aussi dans ses actes: bon convive est le vrai savant.