Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le contre-pouvoir consommateur s'est construit, aux États-Unis, dans le prolongement du mouvement de réforme sociale du début du XXe siècle, et de la période de fermentation politique des années trente. Mais, à l'époque contemporaine, sa position de « lobby anti-lobby » l'a conduit à se réclamer d'un nouveau type de groupe d'intérêt, les « public interest groups », qui ont en commun, au-delà de la diversité de leurs engagements, l'idée fondamentale, héritée du XVIIIe siècle, de la promotion des droits des citoyens, face aux bureaucraties publiques et privées. En se posant en groupe d'intérêt comparable aux autres grands groupes déjà admis à s'exprimer dans la vie de la nation, le mouvement consommateur est-il parvenu à lever les ambiguïtés, voire les contradictions, qui pesaient sur son entreprise ? A-t-il établi définitivement la légitimité de son action, dans un pays où le conflit des groupes d'intérêt est considéré comme l'essence de la pratique démocratique ? Au-delà de son devenir particulier, son histoire invite à une réflexion sur le rôle des groupes d'intérêt en démocratie, et éclaire le processus d'intégration d'une nouvelle demande sociale dans les institutions publiques et privées.