Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage fait suite a celui - fondamental - de Constant Pierre sur la vie pedagogique et administrative du Conservatoire au XIXe siecle. La nouvelle periode etudiee, au coeur de laquelle se trouvent les quinze annees du directorat de Faure, montre l'evolution remarquable de l'institution, avec son cortege de reformes qui la plongent resolument dans le XXe siecle. S'appuyant sur les fonds d'archives peu explores, le present ouvrage offre de nombreuses donnees inedites de base, sorte de memoire objective, qui devraient permettre l'eclosion de travaux fructueux sur la vie du Conservatoire: son fonctionnement, ses missions, ses questionnements, son rayonnement. La liste des membres des jurys, par exemple, voit defiler tout ce qui compte alors a Paris comme chanteurs, acteurs, virtuoses, compositeurs et directeurs de theatres. Celle des professeurs est tout aussi prestigieuse et celle des laureats montre la qualite indiscutable de l'enseignement. Les morceaux de concours donnent, eux, un apercu tres revelateur du gout de l'epoque. Quant aux discours prononces lors de l'evenement tres couru qu'est la distribution annuelle des prix, ils rappellent les evenements majeurs de ce debut de siecle, en particulier la Premiere Guerre mondiale qui, par les nombreux eleves morts au Champ d'Honneur, va endeuiller le Conservatoire. Mais, tourne resolument vers l'avenir, le discours de 1930 evoque avec enthousiasme les nouvelles inventions que sont le disque et la T.S.F.