Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sa célébrité, Beaumarchais la doit assurément à la trilogie de Figaro. À en croire le dramaturge, Le Barbier de Séville et Le Mariage de Figaro, les "deux comédies espagnoles" de sa "turbulente jeunesse", n’ont été conçus que pour préparer son dernier drame, celui de sa vieillesse. Vingt années séparent Le Mariage de Figaro de La Mère coupable, qui clôt le "roman de la famille Almaviva". Le comte et la comtesse, qui ont quitté l’Espagne pour s’installer dans le Paris révolutionnaire, sont la proie d’un nouveau Tartuffe, noir scélérat que parvient à démasquer l’insolent Figaro. D’une grande modernité théâtrale, la forme même de la trilogie organise à différentes saisons de leur vie le retour de personnages familiers qui continuent de peupler notre imaginaire. Cette édition, qui offre pour les trois pièces un texte entièrement révisé, dévoile les ressorts de la figaromania, ce parcours si singulier de la subversion à la patrimonialisation.