Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ils ont entre 16 et 20 ans, ils ne sont ni lycéens ni étudiants et ne le deviendront jamais. Fils et filles d’ouvriers souvent peu qualifiés, issus de familles nombreuses, ils ont connu des scolarités marquées par des échecs, des redoublements, des orientations imposées vers des classes et sections dévalorisées. Ils ne possèdent aucun diplôme reconnu.
Première victime de la montée du chômage, cette « autre jeunesse » est exclue du marché des emplois stables et qualifiés. Depuis près de vingt ans, en France et dans les pays voisins, elle est la cible de nouvelles politiques d’insertion professionnelle. Celles-ci impliquent de plus en plus d’organismes et d’acteurs mais s’avèrent impuissantes à contrecarrer cette exclusion. Le dispositif 16-18 ans, mis en place en 1982, en est un exemple particulièrement significatif.
Fondé sur des enquêtes approfondies auprès des « stagiaires » et de leurs formateurs, cet ouvrage montre l’émergence d’un nouveau mode de socialisation préparant ces jeunes à la précarité et à l’intégration dans une société duale dont ils constituent déjà des éléments diversifiés et hiérarchisés du pôle dominé.