Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
24 juin 1981 : un ouvrier métallurgiste, ayant lui-même fait l’expérience du chômage et acquis métier et qualification au prix de nombreuses difficultés, devient ministre de la Formation professionnelle. Formation professionnelle des jeunes, mais aussi, plus largement, de tous les travailleurs. Comment va-t-il s’attaquer à ce problème aigu lié, d’un côté, à la sélection sociale dans le système éducatif, de l’autre, au chômage et à la crise ? Comment donner un métier, c’est-à-dire une place dans la société, à tous les jeunes ? Comment par ailleurs former les millions de travailleurs qualifiés dont la France a besoin, et mettre le progrès technique et scientifique, l’automation par exemple, au service de tous ? Sans éluder les difficultés, Marcel Rigout expose avec un enthousiasme lucide les solutions qu’il met en place. En même temps, avec franchise et chaleur, non sans quelque émotion, il nous raconte son propre « apprentissage » du métier de ministre.