Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Written over nearly three decades, the fifteen essays involve the three a's of the title, art, agency, and appreciation. The first refers to the general subject matter of the book, Byzantine art, chiefly painting, of the twelfth through the fourteenth centuries, the second to its often human-like agency, and the last to its historical reception. Responding to different issues and perspectives that have animated art history and Byzantine studies in recent decades, the essays have wide theoretical range from art historical formalism, iconography, archaeology and its manuscript equivalent codicology, to statistics, patronage, narratology, and the histories of science and collecting. The series begins with art works themselves and with the imagery and iconography of church decoration and manuscript illumination, shifts to the ways that objects act in the world and affect their beholders, and concludes with more general appreciations of Byzantine art in case studies from the thirteenth century to the present.