Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What are the relationships between the male body and male sexualities? How can one's identity be affirmatively categorized in accordance with certain gender distinctions and sexual orientations? By drawing upon the close analysis of Larry Rivers' nude portraits, his autobiography along with the writings of Frank O'Hara, who was a poet and close affiliate of the artist, this book explores the issues of the self, body, and sexual identities, particularly male sexualities in art, literature, and cultures of the 1950s. Most of the extant discussions of Rivers' art locate the painter in a transitional position between Abstract Expressionism and Pop Art. This book presents an alternative proposition by concentrating on Rivers' involvement with young homosexual poets in the New York School, including O'Hara during the 1950s and early 1960s. The particular emphasis is placed upon how Rivers' and O'Hara's depictions of the male nude and male intimacy in the 1950s prefigured the revolutionary concept of identity and "normal" male sexualities far before the advent of queer studies in the 1990s.