Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Francisco Umbral en su 'Larra: anatomía de un dandy', coloca al malogrado periodista romántico a la cabeza de este movimiento con el que el propio Umbral, con dudosos resultados, coqueteó. En esta obra, el autor de 'Mortal y rosa' sitúa a Larra como dandi por su radical rechazo a lo convencional, a lo vulgar, a la estrechez de miras, a la tosquedad. «Tanto como una lección, su persona y su indumentaria son una respuesta a la zafiedad de los madrileños. La fría e insolente respuesta de un dandi», dirá Umbral de Larra. Hace hincapié Umbral en la cualidad dandi de Larra, equiparable a la de Lord Byron, en quienes se mezcla el perfil del genio romántico. La idea del artista en el siglo XIX implica a bohemios, dandis y genios románticos, tres arquetipos que a menudo se mezclan, como en el caso de Larra, que también fue dandi.