Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Christine Ferguson's timely study is the first comprehensive examination of the importance of language in forming a crucial nexus among popular fiction, biology, and philology at the Victorian fin-de-siècle. Focusing on a variety of literary and non-literary texts, the book maps out the dialogue between the Victorian life and social sciences most involved in the study of language and the literary genre frequently indicted for causing linguistic corruption and debasement - popular fiction. Ferguson demonstrates how Darwinian biological, philological, and anthropological accounts of 'primitive' and animal language were co-opted into wider cultural debates about the apparent brutality of popular fiction, and shows how popular novelists such as Marie Corelli, Grant Allen, H.G. Wells, H. Rider Haggard, and Bram Stoker used their fantastic narratives to radically reformulate the relationships among language, thought, and progress that underwrote much of the contemporary prejudice against mass literary taste. In its alignment of scientific, cultural, and popular discourses of human language, Language, Science, and Popular Fiction in the Victorian Fin-de-Siècle stands as a corrective to assessments of best-selling fiction's intellectual, ideological, and aesthetic simplicity.