Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Women in industrialized societies have a lifelong relationship with consumerism. They are caught up in a 'consumer femininity', since a feminine identity involves, among other things, a particular mode of consumption. This study, presented in full for the first time in this volume, aims to stimulate critical awareness of consumer femininity. It culminates in sample analysis of a type of discourse that contributes to the formation of women as feminine subjects: the teen magazine. The book proposes an approach to doing critical discourse analysis that focuses on the constitution of a language user's subjectivity in the act of reading. Influenced by the early work of Norman Fairclough, it locates points of focus for taking up a critical (and specifically feminist) reading position in discourse analysis. In doing so, it seeks to provide theoretical and analytical grounding for a critical pedagogy that will take into the classroom attention to language and construction of language users' subjectivities.