Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book results from a collaboration between activists and academics. The editors believe that if grammar is to become politically important, then educated people must receive some grounding in a scientifically based descriptive linguistics before they are exposed to the prejudices of traditional prescriptive linguistics. Issues covered include: the use of language as a form of ethnic defence the implications of the emergence of literary forms of languages without a written tradition the social position of speakers of these languages educational strategies for supporting students from these communities and multilingual education and its political implications. Some case studies of educational initiatives are included. The book will interest those involved in work with minority communities using languages without a written tradition including teachers, community development and support workers and members of these communities concerned to identify strategies to achieve greater recognition of the intrinsic worth of these language traditions.