Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Language as Sin and Salvation: A Lectura of Inferno 18 is the nineteenth in a series of publications occasioned by the annual Bernardo Lecture at the Center for Medieval and Renaissance Studies (CEMERS) at Binghamton University. This series offers public lectures that have been given by distinguished medieval and Renaissance scholars on topics and figures representative of these two important historical, religious, and intellectual periods.
With its sexual overtones and scatological references, Inferno 18 has caused considerable embarrassment to Dante scholars, who have tended to offer partial and reductive readings of the canto. This essay aims to establish Inferno 18's key role in the structure of the Commedia, not only in its function as "prologue" to one of the most original sections of Dante's afterlife, the richly stratified circle of fraud, Malebolge, but also as the canto in which the poet addresses two of the major controversial questions relating to the form of his great poem, namely, its status as "comedy" and its linguistic eclecticism.