Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this unusual study, Emanuele Senici explores the connection between landscape and gender in Italian opera through the emblematic figure of the Alpine virgin. In the nineteenth century, operas portraying an emphatically virginal heroine, a woman defined by her virginity, were often set in the mountains, most frequently the Alps. The clarity of the sky, the whiteness of the snow and the purity of the air were associated with the 'innocence' of the female protagonist. Senici discusses a number of works particularly relevant to the origins, transformations and meanings of this conventional association including Bellini's La sonnambula (1831), Donizetti's Linda di Chamounix (1842), Verdi's Luisa Miller (1849), and Puccini's La fanciulla del West (1910). This convention presents an unusual point of view - a theme rather than a composer, a librettist, a singer or a genre - from which to observe Italian opera 'at work' over a century.