Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'enseignement social de l'Eglise etant une partie integrante du message evangelique ne peut se laisser efficacement transmettre que si, a l'instar de la Parole de Dieu, il ne perd pas de vue ses destinataires qui sont des personnes concretes, ayant leur rationalite culturelle propre. Or l'on constate qu'en Afrique noire le message social chretien continue d'etre proclame sur base des concepts empruntes a une philosophie etrangere a la vision du monde des destinataires. En effet, les notions fondamentales telles que les concepts de personne, de nature, de liberte, de propriete, etc. demeurent sans grande pertinence pour le monde africain subsaharien. Ces questions se situent au coeur de la preoccupation de cet ouvrage. Il s'agit plus particulierement de considerer le concept de la vie comme principe autour duquel pivote toute l'ethique africaine, sans chercher a recourir a la loi naturelle classique comme fondement. La vie au sens africain a une dimension fondamentalement relationnelle et elle est tridimensionnelle, embrassant le monde visible et invisible, a savoir, celui des vivants, des morts et des non-encore-nes qui, ensemble, forment une communaute integrale. Dans cette communaute il y a une interaction de vie entre les membres, l'action de l'un fait grandir tous les autres et vice versa. On parle ainsi d'un engendrement et d'un enfantement mutuels. La presente etude plaide pour que dans l'enseignement social de l'Eglise en Afrique subsaharienne toutes les questions tiennent compte de cette rationalite et soient discutees dans le cadre de la vision et de la religiosite africaines.