Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Les questions de bioéthique, particulièrement celles qui ont trait à la valeur de la vie humaine sont, depuis quelque temps déjà, au centre des préoccupations morales des sociétés libérales modernes. Mais les notions d'obligation morale (dans une perspective déontologique ou kantienne) et de bien-être (dans la tradition utilitariste), communément utilisées pour traiter ces questions, se révèlent le plus souvent incapables de fournir une compréhension satisfaisante de ce qui constitue l'intégrité de la personne. L'ouvrage de Bernard Baertschi, La valeur de la vie humaine et l'intégrité de la personne, oppose à ces deux traditions aujourd'hui dominantes une conception de la vie heureuse, d'inspiration aristotélicienne, plus complexe et plus féconde que les notions de devoir, de droit ou de maximisation des préférences. L'examen des dilemmes éthiques que suscitent l'avortement, l'euthanasie, les relations entre médecin et malade, ainsi que la possibilité d'une juste distribution des soins de santé, montre l'intérêt philosophique qu'il y a, dans les questions de bioéthique, à revenir à la conception d'une vie humaine accomplie.