Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Le present ouvrage entend faire connaitre un acteur et temoin privilegie des debats universitaires en philosophie de la connaissance au debut du XIVe siecle: Gerard de Bologne (ca. 1240/50 - 1317), premier grand intellectuel de l'ordre des Carmes. Afin de rendre manifeste l'importance historique de ce maitre en theologie de l'Universite de Paris, nous offrons l'edition critique, accompagnee d'une etude doctrinale, de quatorze questions quodlibetiques qui relevent du champ de la gnoseologie. En examinant ce corpus, on rencontre un penseur qui prend position de facon resolue au sujet de problemes majeurs en theorie de la connaissance: il soutient, notamment, l'elimination de l'espece intelligible et l'identification du concept a l'acte d'intellection. En outre, on y decouvre un savant universitaire qui, par le vaste registre des philosophes de son temps dont il connait et rapporte les theories, dresse une ' cartographie ' exemplaire des positions en presence sur le terrain de la gnoseologie a une epoque charniere de l'histoire de la scolastique latine.