Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans le dialogue philosophique sur le Maitre, Augustin soutient devant son fils Adeodat la these qu'aucun homme ne peut rien apprendre au moyen du langage. Selon lui, loin de montrer ce qu'ils signifient, les signes ne font qu'avertir celui qui les percoit de consulter ses sens, sa memoire ou le Maitre interieur, c'est-a-dire la verite, qui enseigne immediatement a l'esprit tout ce qu'il peut comprendre. Le present commentaire s'attache a eclairer la demonstration d'Augustin en la situant dans l'ensemble de son oeuvre. Il etudie ses emprunts aux principales doctrines antiques de la signification (grammaire ancienne, semantique stoicienne, critique sceptique des signes) et montre comment ceux-ci sont refondus dans une oeuvre originale, qui est sans doute le chef-d'oeuvre de l'Antiquite sur le langage. Au-dela de l'horizon antique, la perspective s'ouvre a des thematiques contemporaines. L' image augustinienne du langage presentee par Wittgenstein au debut des Recherches philosophiques sert de modele pour apprecier la pertinence de la critique du pouvoir des signes menee dans le Maitre, ou l'on voit Augustin s'interroger sur la signification des parties du discours, mettre en evidence la reflexivite du langage et delimiter le domaine de competence des mots et de la definition ostensive.