Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La résurgence des intégrismes religieux, et le repli sur des convictions dogmatiques, ont relégué dans l'ombre ces voix qui, de l'Épicurisme à la Franc-maçonnerie, défendirent un credo minimum universaliste et tolérant. De l'Antiquité païenne au spiritualisme français du XIXe siècle, la religion naturelle n'a cessé d'être le point de rencontre de penseurs rationalistes et religieux qui ont vu en elle l'invariant fondamental de toute religion, la base commune à partir de laquelle pourraient dialoguer les croyants de diverses créances aussi bien que les philosophes et les simples, hommes et femmes de bon sens et de bonne volonté. Cette étude présente le noyau théorique permanent et l'évolution thématique de la religion naturelle depuis Cicéron (De la nature des dieux, 45 av. J.-C.) jusqu'à Jules Simon (La religion naturelle, 1856) en passant par Érasme, Spinoza, Locke, Toland, Hume, Voltaire, etc. Ce faisant, elle montre comment la réflexion sur la religion naturelle a été aussi l'occasion d'une interrogation sur l'accès à une pensée authentiquement personnelle et libre, qu'il s'agisse de la pensée religieuse ou de la philosophie.