Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Selon Sir Darius, personnage de Salman Rushdie, trois fonctions, ca ne suffit pas; il faut qu'il y en ait une quatrieme... - Impossible, repondit Methwold. Les trois concepts du vieux Georges remplissent la totalite du paysage social. - Oui, dit Sir Darius. Mais que fait-on de l'exteriorite, de tout ce qu'on considere comme au ban de la societe, au-dessus de la melee ? Les seules personnes qui voient la totalite du tableau sont celles qui sortent du cadre. De fait, la structure tripartie decouverte par Georges Dumezil n'epuise pas l'ideologie des anciens peuples indo-europeens; le grand savant en etait conscient: ni le dieu vedique Rudra, ni le scandinave Loki, ni le grec Apollon n'y trouvent leur place ! Pourtant l'hypothese, deja ancienne, de la quatrieme fonction, ne s'est pas imposee a ce jour.Les auteurs, en s'appuyant sur l'apprehension du nombre et le systeme des couleurs, montrent la fecondite interpretative de l'hypothese quadrifonctionnelle dans le vaste domaine qui s'etend des anciens Indiens, Grecs et Romains jusqu'aux derniers paiens de l'Hindou-Kouch, en passant par l'Irlande et la Scandinavie medievales. Ils dessinent et approfondissent le champ de la quatrieme fonction - le reste, l'anormal, l'ambigu, le passage, l'Autre; etranger, bourreau, esclave, berger, monstre, fripon, poete ou prophete - leur paradoxale utilite, leur dynamisme envahissant.