Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Comment concilier la bonte et la justice de Dieu avec l'existence du mal dans le monde? Puisqu'il est la raison ultime de toutes choses, Dieu n'est-il pas l'auteur du peche? Est-il possible d'accorder sa toute-puissance et sa prescience avec la liberte de l'homme? Les textes rassembles ici, couvrant la periode 1671-1677, temoignent de l'interet vif et precoce de G.W. Leibniz (1646-1716) pour ces questions. Ils montrent le jeune philosophe allemand tres critique a l'egard des solutions traditionnelles au probleme du mal, refusant de reduire le peche a un non-etre et defendant une forme de necessitarisme neanmoins compatible avec la liberte. Figure dans cette anthologie la celebre Profession de foi du philosophe (Confessio Philosophi), publiee dans une nouvelle traduction. Dans ce dialogue redige vraisemblablement entre l'automne 1672 et l'hiver 1672-1673, Leibniz expose, pour la premiere fois de maniere aussi complete, une demonstration de la justice de Dieu et la conception qu'il se fait de la liberte humaine. On aurait tort d'y voir simplement la prefigration des theses de la future Theodicee. Le lecteur y trouvera, ainsi que dans les textes qui l'accompagnent, l'expression d'une pensee differente a bien des egards et deja originale.