Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A la source de ce livre il y a la conviction que certaines des evolutions les plus negatives des societes contemporaines conferent une actualite nouvelle au concept d'alienation selon la comprehension qu'en ont proposee des penseurs aussi apparemment eloignes l'un de l'autre que Marx et Heidegger: l'alienation comprise comme privation de monde. Nos societes mondialisees sont paradoxalement celles ou s'impose l'experience d'une privation de monde sans precedent. Plusieurs dimensions de cette privation sont analysees ici, notamment l'experience temporelle d'un present eternel, l'epuisement de l'historicite et l'acceleration frenetique des maintenant successifs. Quant au lieu ou se joue originairement la privation de monde, Franck Fischbach soutient la these qu'il s'agit du travail dans la forme salariale qui est la sienne sous le capital et dont le caractere mutilant n'a cesse d'etre amplifie par les plus recentes evolutions. C'est donc aussi d'une transformation du travail que depend la possibilite d'un advenir historique de l'etre de l'homme dans le monde.