Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
À travers l'analyse de l'entièreté des manuscrits de quatre pièces de théâtre de Herder issus de ses séjours à Riga et Bückeburg – Ein Skaldengesang, Sokrates, Brutus et Philoktetes. Scenen mit Gesang –, cette étude mesure l'envergure du caractère interdisciplinaire de l'oeuvre de Herder en révélant les liens étroits qui unissent ses réflexions en philosophie de l'histoire et sa pratique dramaturgique. Le travail philologique, ainsi que l'ampleur et la variété des sources consultées permettent de voir comment les limites entre les disciplines se déplacent et se transforment dans l'esprit de l'auteur au fur et à mesure qu'il traite de certains motifs communs à la philosophie de l'histoire et au théâtre, parmi lesquels la mythologie et le destin, ou encore les notions d'origine et de nature.
Through the analysis of the complete manuscripts of four plays by Herder, written during his stays in Riga and Bückeburg –Ein Skaldengesang, SokratesBrutus and Philoktetes. Scenen mit Gesang –, this study investigates the wide scope of Herder's interdisciplinarity by revealing the close links between his reflections on the philosophy of history and his dramaturgic writing. The philological research, as well as the breadth and variety of sources consulted, reveal how the boundaries between disciplines shift and transform in the author's mind as he deals with certain themes common to the philosophy of history and theater, including mythology and destiny, or the notions of origin and nature.