Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans une période marquée – après les décennies d’imprégnation marxiste et de triomphe des sciences sociales – par le réveil de la philosophie politique, le message hégélien retrouve une actualité exceptionnelle. Hegel, en effet, nous offre l’exemple d’une philosophie qui s’est constituée pour pouvoir rendre compte de l’existence politique. La première partie du présent ouvrage, qui analyse le développement historique progressif de la théorie hégélienne de l’Etat, permet de comprendre la formation de toute la pensée de Hegel. Mais, si la philosophie hégélienne est essentiellement une philosophie politique, inversement la philosophie politique hégélienne reste toujours pleinement philosophique. Réinséré dans l’universalité de la pensée, le politique est relativisé comme moment particulier d’une vie humaine qui l’excède culturellement, ce qu’établit la seconde partie du livre.