Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Georges de La Tour ne fut pas un peintre de cour. Contempler la peinture conserve encore pour lui le vieux sens : prier devant l’image douloureuse. Pris entre les leçons de Ténèbres de la musique baroque et les poèmes de la Nuit obscure de saint Jean de la Croix, Georges de La Tour s’acharna à peindre le tête-à-tête, à l’aide d’une flamme, de l’homme avec lui-même. Ce furent des nuits. Autant de toiles qui sont construites comme de vastes énigmes, comme des exercices spirituels, qui requéraient chez celui qui les regardait une véritable oraison mentale ; elles mettent en scène le Verbe devenu le silence. La Tour se détourna volontairement de la peinture de ses contemporains et se retrancha si bien de l’art classique qu’il finit inconnu.