Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Parmi tous les commentateurs padouans d'Aristote, Jacques Zabarella, le philosophe, brille d'un eclat singulier. Il acheve au XVIe siecle un mouvement plusieurs fois seculaire de redecouverte des textes peripateticiens, dans le domaine ou il excelle, celui de la logique, apres Averroes, les latins Thomas d'Aquin et Jean Duns Scot, les averroistes de Padoue, les humanistes qui reviennent a la lettre d'Aristote lu en grec, et enfin les galenistes, ses collegues medecins a la faculte des Arts de Padoue. Son enseignement prend le relais des questions debattues, d'Averroes a Jerome Balduino, dans le recueil des Opera logica publie une premiere fois en 1578, et le conduit a defendre une these sur la nature de la logique dans les deux livres dont nous presentons ici une traduction. La logique est l'instrument de la philosophie contemplative, comme le disait Alexandre d'Aphrodise, elle n'est pas une science, comme l'a pense Jean Duns Sot. Le statut du traite des Categories, la structure et la construction de l'Organon, ainsi que la place de la Rhetorique et de la Poetique en logique et en philosophie, s'eclairent alors.