Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Durant son age d'or, Hollywood a produit une musique de film destinee a creer du sens, a refleter l'ordre du monde et a faire entendre un son a l'ambition d'eternite. Cette musique, symphonique, melodique et romantique inclut cependant des formes eclatees plus modernes et plus discordantes. Sans adopter une approche strictement chronologique, cet ouvrage voit se croiser la grande generation des compositeurs hollywoodiens du passe comme Max Steiner, Victor Young ou Bernard Herrmann et ceux de l'epoque plus recente (Alex North, Jerry Goldsmith, John Williams), jusqu'aux plus contemporains comme Philip Glass, sans negliger plusieurs grandes figures des ecoles europeennes. L'analyse des techniques et des styles musicaux se fonde ici sur une certaine idee du cinema comme art musical. L'ouvrage se fonde sur la conviction d'une presence necessaire de la musique dans les films, envisage particulierement la relation de la musique et de l'image dans leur rapport avec le temps et s'interesse aux effets de la musique sur le spectateur.