Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Depuis l'origine mythologique, la positivite d'un enseignement moral des lettres s'est imposee avant d'etre theorisee contre sa devalorisation toujours possible. La question de l'enseignement litteraire des conflits moraux put alors venir au premier plan de l'hermeneutique des mythes, legendes et fictions, notamment comme la question de la contradiction entre ethiques culturelles. enfin, le modus moralis docendi de cet enseignement souvent conflictuel n'a pu que se trouver confronte aux modi significandi de toute litterature. Ainsi: positivite enseignee contre negativite morale, conflictualite ethique cherchant une issue victorieuse, plurivocite intentionnant une hierarchie morale des sens multiples. De meme: litterature distincte de la philosophie et de la science, ecriture dans son rapport a la parole, litteralite dans son opposition a la lettre de l'esprit. Telles sont les directions majeures des etudes proposees dans ce volume.