Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L’école n’est plus ce sanctuaire à l’entrée duquel, l’agitation cédant au recueillement, les conditions se créent spontanément pour apprendre. Pour concilier bienveillance et exigence, l’enseignant doit savoir désarmer toute menace par un don. Il lui faut puiser dans une sagesse qui va bien au-delà de la maîtrise des savoirs disciplinaires ou doctrinaux. Ce livre raconte comment, longtemps prise dans la dérive de l’exigence, l’auteur, institutrice puis professeur des écoles, a finalement appris à puiser dans la sagesse d’Épicure, des stoïciens et de la psychologie positive, pour parvenir à cet équilibre facteur de réussite scolaire. Elle montre comment instruire de nouveau dix comportements de base avec les élèves, en les illustrant de paroles, de gestes utiles et de textes à méditer dans l’esprit d’une pédagogie intégrative et composite.