Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans notre société, où les mutations technologiques sont rapides, où les systèmes de valeurs sont changeants, nous devons nous interroger sur la place et le statut du corps de l'enfant et être vigilants sur sa santé, sur son unité et son intégrité corporelle. La psychologie (mais aussi d'autres disciplines) propose différents savoirs sur ce corps : ceux-ci sont nombreux et hétérogènes. Par ailleurs, il y a diversité et morcellement des pratiques corporelles, éducatives, rééducatives et thérapeutiques. Cet ouvrage, consacré à la genèse de la connaissance du corps chez l'enfant, n'a pas la prétention d'être une synthèse de tous les travaux antérieurs. Du point de vue de l'histoire, il étudie les principales notions concernant le corps, les cadres théoriques où elles ont été élaborées, les méthodes et les instruments d'approche. Il précise l'articulation entre modèles théoriques, méthodes et champs d'application. Du point de vue actuel, il met différentes thèses en présence, et analyse les processus et les facteurs qui concourent à la genèse, et à la structuration de la connaissance du corps chez l'enfant. Définie comme une appropriation cognitive, motrice et affective dans une relation humaine, sociale, cette connaissance est constitutive de la construction de l'identité personnelle et de la représentation de soi. C'est là un aspect essentiel que nous développons dans cet ouvrage, dans nos enseignements et dans nos rencontres, avec les différents spécialistes de l'enfance et avec les parents.