Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Pourquoi l’interprétation de l’œuvre de Shakespeare change-t-elle, parfois de façon vertigineuse, d’une époque et d’un critique à l’autre?? Pourquoi ce dramaturge se lance-t-il, avec une exubérante et folle créativité, dans tant de directions à la fois?? Pourquoi laisse-t-il, dans ses pièces de théâtre comme dans ses poèmes, des zones d’ombre?? Et pourquoi se trouve-t-il tant de folie dans son œuvre, depuis la folie douce des joyeux massacreurs de langage jusqu’à la folie savante des clowns et des fous, et à celle étrangement clairvoyante du Roi Lear?? Ce livre cherche à répondre à ces questions un peu à la manière de Shakespeare, en regardant dans de nombreuses directions?: en méditant sur son refus de tout savoir et sur la folie comme une voie d’accès à un autre monde, en principe chrétien, qui nous dépasse, mais également en lui écrivant une lettre ou en s’aventurant par diverses randonnées dans le pays Shakespeare?: pour observer son anglais, par exemple, ou le rêve vu par ses Sonnets, ou le rôle étonnant de ses chansons, ou encore sa conception du spectateur, et jusqu’à sa «?traduction?» par Giuseppe Verdi…