Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Que ce soit sous l’influence des théories prédominantes ou par l’effet d’une méprise courante, d’un malentendu persistant, l’art de ce siècle est réputé avoir divorcé d’avec le monde. Or, pour de nombreux artistes – les uns figuratifs, les autres classés parmi les abstraits –, il n’en est rien. Loin que leur relation avec la nature soit accessoire et donc ne mérite pas de retenir l’attention, lorsqu’il s’agit de comprendre leur œuvre, une telle relation, intense, vitale, est déterminante. Le panorama de l’art de ce temps est trompeur. Il est entièrement à revoir. Si l’on s’en tient au premier plan, la catastrophe accable ; si l’on s’engage au-delà, on aborde des îles heureuses : elles sont discrètes et ont peu de relations entre elles. C’est là que l’art a sa vraie vie. Ce livre vous parle de Gainsborough et de Courbet, de Chardin et de Corot, de Picasso et de Max Ernst, de Balthus et de Dubuffet, de De Staël et de Music, mais il ne se fait pas faute de puiser au trésor des méconnus.