Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La « conquête des esprits » : tel est l’objectif explicitement formulé du formidable appareil d’« exportation culturelle » du gouvernement américain, principalement dirigé vers le tiers-monde. Révélant le rôle stratégique de l’« arme culturelle » dans l’affirmation du leadership mondial des États-Unis, ce livre propose pour la première fois une étude détaillée des divers organismes qui en sont l’instrument, de leurs mécanismes et de leurs stratégies, beaucoup plus discrets et méconnus que ceux des appareils économiques et militaires. On découvre ainsi comment l’apparition simultanée, dans de nombreux pays, de certains thèmes de débats publics ou de modes intellectuelles ne doit rien au hasard et beaucoup à l’action subtile et multiforme de l’U.S. International Communication Agency, des Peace Corps, ou de la C.I.A… Ou comment ce processus d’uniformisation des esprits, soutenu par une maîtrise inégalée des nouvelles techniques de communication (satellites, banques de données…), favorise la « dénationalisation » culturelle et matérielle des élites du tiers-monde. Rigoureux et objectif, cet ouvrage novateur réussit à rendre accessibles à un large public les arcanes et les enjeux d’un phénomène majeur des relations internationales contemporaines, que l’actualité amènera de plus en plus souvent à la une des médias dans les années à venir.