Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cette étude interdisciplinaire sur le personnage de Carmen analyse l'évocation littéraire de Prosper Mérimée et son expression musicale par Georges Bizet. Notre intérêt se concentre sur la qualité mythique de Carmen telle que Mérimée la créa et que Bizet transposa en termes purement musicaux. Au XXème siècle le personnage de Carmen se prête à une multiplicité de visions; Carmen passe d'oeuvre en oeuvre, d'auteur en auteur, comme Don Juan, comme Faust. Quatre adaptations - la Carmen Jones d'Oscar Hammerstein II, les Carmen de Roland Petit, de Peter Brook, et de Carlos Saura - et trois interprétations de la Carmen de Bizet - celles de Bodo Igesz, de Francesco Rosi, et de Peter Hall - sont étudiées. Les analyses de ces sept représentations du personnage de Carmen dévoilent de diverses manières sa rébellion dans toute sa gamme sociale, culturelle, et spirituelle.