Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In an era of crescent cultural globalization, cultures originally from south of the U.S. border are fighting to stay alive inside the classrooms of compulsory educational institutions. Day after day students in these settings are suffering the effects of a cultural "McDonalization". These effects pollute their skills as well as their vernacular voices. Social sciences are created neglecting what students and parents bring in the form of a primeval culture. Hence, history is explained in an archaic context, nation-state model, perhaps valid for the nineteenth century but entirely démodé for the current social configuration. This critical (auto)-ethnographic research searches to answer these questions by hearing the vernacular voices that are empowered by the funds of knowledge within each barriohood and are prepared to give rise to a zone of cultural comfort (ZCC). In such zone, Latin-American cultures and the mainstream culture illuminate each other. After more than ten years of learning and teaching in the United States, tha author has come to realize that California has the optimal scenario within public schools to create a model of communicative actions.