Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Soviet fighter aviation suffered terribly at the hands of the Jagdwaffe in the first year of the war in the east, and with the arrival of JG 51 and its Fw 190s on the Stalingrad Front in September 1942 things only got worse for the hard-pressed Red Army Air Force pilots. However, help was on its way in the form of the re-engined LaGG-3 fighter, which was fitted with a powerful air-cooled M-82 radial engine. Designated the La-5, the new fighter was capable of withstanding more punishment than the fragile LaGG-3, and it was also appreciably faster and had a greater rate of climb. It was more of a handful to fly, however, but the new generation of better trained pilots who were led into combat by the survivors of 1941-42 quickly found the La-5 (and, later, the improved La-7) very much to their liking. Arriving in the frontline in August 1942, the new Lavochkin fighters soon found themselves pitted into action on the Central Sector against the equally new Fw 190As of JG 51. The first clashes took place in November of that year, and from then on the Focke-Wulf fighter would regularly clash with its counterpart from Lavochkin.