Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La 4 CV fut la première voiture de l'après-guerre. On l'avait surnommée « la voiture de la reprise ». Son histoire symbolise les années cinquante. Pour l'acheter, il fallait un bon spécial attribué aux industriels ou commerçants pouvant prouver qu'ils en avaient réellement besoin. Il fallait attendre trois ans après en avoir passé la commande. Renault organisa un concours pour lui donner un nom. Elle faillit s'appeler la « Coccinelle ». Bricolée, elle atteignait les 180 km/h. Elle gagna les 24 Heures du Mans. Ce petit bout de moteur représentait à l'époque un tel luxe, qu'on la traitait comme on traite une Rolls aujourd'hui. Les plus grands carrossiers français et italiens lui dessinèrent des robes.