Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wagner selbst hat durch Verwendung nationaler Versatzstücke die Meistersinger auf den Weg als national-patriotisches Festspiel im Deutschen Kaiserreich und als Parteitagsoper im Dritten Reich gebracht. Dies hat das Werk bis heute beschädigt. Die Konzeption der Oper als Komödie und als Oper über Musik ist dabei weitgehend verloren gegangen.Wagners Kunst-Utopie bezieht sich in Wirklichkeit nicht auf Nürnberg, sondern auf die republikanische Bürgergesellschaft seines Züricher Exils. Doch auch eine Rückbesinnung auf das Künstlerdrama und seine republikanische Utopie löst die Widersprüchlichkeit der Meistersinger nicht auf. Sie bleiben eine Komödie im Zwielicht.Dr. Gunter Reiß war bis zum Eintritt in den Ruhestand Inhaber des Lehrstuhls für Literaturwissenschaft und Literaturdidaktik und Leiter der Forschungsstelle Theater und Musik am Germanistischen Institut der Universität Münster.