Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book investigates the relationship between, Information Technology (IT), knowledge and value creation from a variety of perspectives that can be summarized under three main approaches: (1) The Governance Approach, (2) The Complexity Approach, and (3) The Relational Approach. The Governance Approach recognizes the role played by the informal aspect of the organization but asserts that deploying governance mechanisms such as organization structure, job design, reward systems, can be manipulated by management and should be seen as critical antecedents of knowledge processes. The Complexity Approach calls for a high level of abstraction, predicts how general patterns of change will unfold, and rests on the idea that order emerges through the interactions of agents. The third approach, The Relational Approach shifts the focus from IT as 'an information repository' to a tool that can dynamically reshape people's social relationships as they engage in knowledge sharing. The approaches adopted reflect an epistemological and methodological progress from 'positivism' towards 'critical realism'.