Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This ground-breaking volume is a follow-up to Intellectuals and Their Publics. In contrast to the earlier book, which was mainly concerned with the activity of intellectuals and how it relates to the public, this volume analyses what happens when sociology and sociologists engage with or serve various publics. More specifically, this problem will be studied from the following three angles: How does one become a public sociologist and prominent intellectual in the first place? (Part I) How complex and complicated are the stories of institutions and professional associations when they take on a public role or tackle a major social or political problem? (Part II) How can one investigate the relationship between individual sociologists and intellectuals and their various publics? (Part III) This book will be of interest to academics and students working in the fields of the sociology of knowledge and ideas, the history of social sciences, intellectual history, cultural sociology, and cultural studies.