Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Does women's experience matter for theological inquiry? Elizabeth Johnson's premise is that it does, and that the failure of traditional Trinitarian doctrine to account for women's relationality results in a too radical distinction between God and the world. Drawing on feminist ethics and God-talk, transcendental experience, and panentheistic Trinitarian theology, she constructs an alternative relational ontology and Trinitarian female symbol. Is her integration of these multiple systems viable? More importantly, can divine and human freedom, distinction and personhood be upheld within Johnson's framework? Knowing God by Name is a critical assessment and evaluation of this approach, bringing Johnson into conversation with Catholic and feminist colleagues and with Karl Barth, whose Trinitarian theology of experience maintains the divine-creaturely distinction she challenges. It asks whether her combination of Rahnerian anthropology, panentheistic relational ontology and feminist God-talk is internally consistent and methodologically plausible. Knowing God by Name thoughtfully examines Johnson's claim to speak within the contours of historical, Trinitarian Christianity and her contribution to the life and language of the Church today.