Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Volledig herziene vierde editie: vijftien nieuwe hoofdstukken
Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk is al jarenlang een standaardwerk voor medisch specialisten, coassistenten, aiossen en huisartsen. Het vormt de praktische rode draad door alle lijvige stukken en ambtelijke nota’s over het nieuwe opleiden.
De afgelopen decennia is de gezondheidszorg veel complexer geworden. Dat heeft ook zijn weerslag op het landschap van medische vervolg opleidingen.
Er is een overgang geweest van het traditionele meestergezelmodel naar een gemengd model, waarbinnen veel aandacht is voor competentiegericht leren. Elke medisch specialist wordt tegenwoordig volgens dit nieuwe stramien opgeleid en ook de bachelor- en masteropleidingen van medisch studenten zijn op deze leest geschoeid.
Al sinds 2010 dient Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk als praktisch handboek over het nieuwe opleiden. Het geeft een overzicht van de nieuwste kennis en bevat talloze praktische adviezen voor het succesvol toepassen ervan in de drukke dagelijkse klinische praktijk.
In deze vierde editie zijn de bestaande hoofdstukken aangepast aan de huidige tijd en zijn maar liefst vijftien nieuwe hoofdstukken toegevoegd. Ieder rijk geïllustreerd hoofdstuk heeft een vaste structuur die goed aansluit bij de wensen van opleiders:
• Leerdoelen
• Achtergronden en theorie
• Casuïstiek
• Praktijkadviezen.
Klinisch onderwijs en opleiden in de praktijk is niet alleen gericht op medisch specialisten die zich bezighouden met klinisch onderwijs, maar ook op coassistenten en aiossen. Ook huisartsen zullen veel situaties herkennen die in deze uitgave worden beschreven en kunnen gebruikmaken van de praktische adviezen waarin dit boek excelleert.