Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dieses Arbeitsbuch fur Religionslehrkrafte, PfarrerInnen und Studierende leitet zur kompetenzorientierten Planung von kirchenhistorischen Inhalten im Religionsunterricht an. Neben biblischen und ethischen Fragen sowie Themen gelebter Religion (Feste und Brauche, Religionskunde) nimmt die Kirchengeschichte im Religionsunterricht seit 300 Jahren eine wechselnde Position ein. War sie bis in den 1950er Jahren ein Schwerpunkt, fristete sie danach lange Zeit ein Schattendasein. In den letzten Jahren nimmt das Interesse an der Geschichte wieder zu - die Kirche kann ohne ihre Geschichte nicht verstanden werden - dennoch fehlt es oft bei Lehrkraften am fachlichen Wissen und Vermittlungskompetenz. Wie dem begegnet werden kann, fuhrt Harmjan Dam in diesem Band aus.