Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe reageert een kind op een schokkende gebeurtenis zoals een ernstig ongeluk, de plotselinge dood van een broertje of zusje, of geweld? Wat kunnen volwassenen in de naaste omgeving doen om een kind te helpen bij het verwerken van deze ervaring? Wanneer is professionele hulp nodig? Het zijn vragen waar ouders, leerkrachten en andere betrokkenen regelmatig tegenaan lopen.
Dit boek geeft informatie over het ondersteunen van kinderen die een schokkende gebeurtenis hebben meegemaakt. Het is gebaseerd op nationale en internationale onderzoeksresultaten, vertaald naar de praktijk van alledag. Hoewel het boek primair voor ouders en leerkrachten geschreven is, is het ook informatief voor huisartsen, jeugdhulpverleners en andere professionals. De tekst is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden, tips en eenvoudige handvatten om kinderen na een traumatische gebeurtenis bij te staan.
Dit boek verschijnt in de serie Rondom het kind.
Over de auteur(s): Dr. Eva Alisic is psycholoog en onderzoeker bij het Landelijk Psychotraumacentrum voor Kinderen en Jongeren (UMC Utrecht) en Monash University (Australië). Sinds 2006 doet zij onderzoek naar traumaverwerking bij kinderen.